مقایسه تنیس و پدل

تنیس و پدل از مهارت‌ها، تکنیک‌ها، امتیازدهی و حرکات بسیار مشابهی استفاده می‌کنند، اما چند تفاوت کلیدی بین این دو ورزش وجود دارد. در نوشته ی حاضر به شباهت ها و تفاوت های تنیس و پدل خواهیم پرداخت.

شباهت های تنیس و پدل چیست؟

شباهت های زیادی بین این دو ورزش وجود دارد. برای شروع به ضربات بپردازیم.

با اینکه پدل دو ضربه با دو نام خاص باجادا و باندجا دارد، بسیاری از ضربات مشابه یکدیگر هستند. هر امتیاز با یک سرویس به هدف باکس سرویس حریف شروع می شود و سپس رالی ها شامل فورهند، بک هند، والی، لاب، دراپ شات و غیره خواهد بود – درست مانند آنچه در تنیس داریم.

در حالی که راکت ها و توپ ها متفاوت هستند، بقیه لوازم مورد نیاز شما یکسان است.کفش های خاک  شبیه ترین کفش هایی هستند که در پدل استفاده می شوند.

امتیازگیری در پدل مشابه امتیازگیری در تنیس است. ست ها و گیم ها مشابه اند و بازیکنان برای برنده شدن در یک ست، باید ۶ گیم به دست آورند و در صورت تساوی گیم ها، تایبرک ۷ امتیازی برنده را مشخص می کند.

امتیاز گیم ها به صورت زیر است:

15/0، 30/0، 40/0 و اگر بازی به 40-40 برود، مانند تنیس به این حالت Deuce می گویند و برای بردن گیم باید دو امتیاز اختلاف به دست آورد؛ Ad و امتیازی پیروزی.

تفاوت بین تنیس و پدل چیست؟

زمین پدل بسیار کوچکتر از زمین تنیس است و توسط یک دیوار شیشه ای احاطه شده است که توپ می تواند پس از برخورد به زمین از آن خارج شود. زمین پدل 20 متر در 10 متر است در حالی که زمین تنیس 23.77 متر در 10.97 متر است.

دیوار بزرگترین تفاوت بین تنیس و پدل است. در پدل اجازه دارید قبل از اینکه توپ را به حریفان خود برگردانید توپ به دیوار برخورد کند یا می توانید توپ را به دیوار بزنید تا به شما کمک کند توپ را از روی تور بازگردانید که می تواند رالی های هیجان انگیز و سریع را ایجاد کند.

در مرحله بعد، به توپ تنیس و پدل می رسیم. در حالی که توپ‌های پدل در مقایسه توپ های تنیس یکسان به نظر می‌رسند، فشار توپ پدل کمی کمتر است، بنابراین به اندازه توپ تنیس بالا یا سریع پرتاب نمی‌شود.

راکت‌های تنیس دارای یک قاب و زه هستند، در حالی که راکت پدل با طرحی از سوراخ‌ها طراحی شده است و اغلب از فیبر کربن یا فایبرگلاس ساخته می‌شود. راکت پدل کوتاه‌تر از راکت تنیس است اما سر بسیار ضخیم‌تری دارد تا ضربه را هنگام ضربه زدن به توپ جذب کند. سر راکت می تواند در چند شکل مختلف طراحی شده و برای سبک های مختلف باشد، به عنوان مثال، به شکل گرد برای بازی کنترلی و الماس شکل برای بازی قدرتی.

در حالی که تنیس را می توان به صورت انفرادی و دونفره بازی کرد، پدل فقط دو نفره است و یک ورزش بسیار اجتماعی در نظر گرفته می شود. وقتی یک امتیاز را در پدل بازی می کنید، همیشه با یک سرویس شروع می کنید که باید بعد از یک پرش زده شود.

تفاوت های تاکتیکی و فنی بین تنیس و پدل چیست؟

در حالی که بسیاری از مهارت ها یکسان هستند، تاکتیک ها و تکنیک ها کاملاً متفاوت هستند.

در تنیس، قدرت یک عنصر کلیدی است. اگر یک ضربه قدرتمند مانند اسمش بزنید، به احتمال زیاد برنده امتیاز خواهید بود، در پدل اما، ضربات قوی‌تر احتمال دارد که پس از برخورد به شیشه برگردند و عملا ریترن را برای حریف آسان‌تر کنند.

در پدل بیشتر کنترل و دقت مهم است. در پدل بازیکنان سعی می کنند توپ برگشتی از شیشه را پایین نگه دارند تا حریفان برای بازگرداندن آن به بازی با مشکل مواجه شوند.

بنابراین، تمرکز بازی پدل بیشتر بر روی حرکات کوتاه و تیز راکت است.

چالش های تنیس بازان در پدل

اگر یک تنیسور هستید که به دنبال شروع بازی پدل نیز هستید، بزرگترین چالش در ابتدا عادت کردن به استفاده از شیشه پشتی است.

در حالی که غریزه شما ممکن است این باشد که هر توپی را که در مقابل خود دارید بازی کنید – مانند بازی تنیس – پس از اینکه به آن عادت کردید، شیشه پشتی می تواند به عنوان یک تکیه گاه بزرگ عمل کند.

در هنگام دفاع، استفاده از ریباند برخورد توپ به شیشه به شما زمان بیشتری برای ریترن توپ می دهد و به شما کمک کند تا به توپ های دشوار که به سمت گوشه ها نشانه رفته اند برسید.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *